fredag 17. august 2012

Kjøkken

I dag har vi vært en tur på Ikea for å få en av deres kjøkkeneksperter til å fullføre tegningen, som vi selv har laget hjemme. En lærdom er at det er vanskelig å tegne inn overskap og ventilator i Ikea sitt tegneprogram når en har skråtak. Selv eksperten måtte "jukse" for å få det til (skråtaket ble tatt bort og lagt til igjen mange ganger).

Alternativ 1 med synlig ventilator og lys benkeplate:
Alternativ 2 med tripp trapp tresko skap (hvorav det ene er et ventilator-skap) og mørk benkeplate:

Avstemming er lagt til på høyre siden av bloggen. Vennligst gi din stemme eller kommenter om dere har gode forslag. 

Vi endte opp med å ta med oss induksjonstoppen hjem i dag, da Ikea nå selger ut en utgående modell. Det er en sær tradisjon vi har, vi gjorde nemlig det samme til kjøkkenet i huset hjemme (men den gang kostet det oss 6.000, mens vi nå fikk induksjonstoppen for 1.800,-). 

6 kommentarer:

  1. Blir kjekt å følge bloggen deres, vi begynner også graving veke 34 (på mandag faktisk!!) gleder meg! ;)

    Personlig ville eg velge tripp trapp skap og lysbenkeplate, men slikt er smak og behag :) lykke til med valga frammover, mange beslutningar som skal tas :)

    SvarSlett
  2. Rennet med at dere var kjøkkenjakt i dag ja. Jeg synes alternativ
    2 Gir best skapplass, mer alternativ 1 kanskje er penest. Jeg er ikke så veldig tilhenger av ,ting som må vaskes, ror vil jeg nok anse alternativ 2 som det beste.kjøkkenhetter kranbil møkkete.
    Hilsen NR.8 som gleder seg til dere blir ferdige

    SvarSlett
  3. Takk for innlegg. Alle tips mottas med takk:) gravingen begynner på mandag for oss og, så det blir en spennende tid i møte!! Lykke til med hytta deres!! Det er en begynnelse på mange gode minner!!

    SvarSlett
  4. Jeg stemmer for alternativ 1. Jeg synes det så finest ut, og ga mest oppbevaringsplass. Er det et Ädel kjøkken? Det er i så fall veldig fint :-)

    Det blir spennende å følge bloggen din videre. Vi er i gang med å bygge hytte på Stavtjørn, og det er jo ikke så langt fra Egersund ;-)

    www.lillestolen.blogspot.no


    SvarSlett
  5. Takk for svar:) ja, det er Edel kjøkken, er veldig fornøyd med det:) enkelt og stilrent.. Stavtjørn er jo ikkje så langt unna, en flotte plass!! Er sjøl i fra Vikeså ( Nina), så har vært der en del.. Lykke til med byggingen, blir kjekt å følge bloggen å se fremgangen:-)

    SvarSlett
  6. Jeg synes det ser ut til at tripp-trappen gir mest oppbevaringsplass. Er det mulig å ha for mange skap på kjøkkenet liksom? Mulig dere ikke er like glad i (kjøkken)duppedingser som meg selvsagt, men det er alltid mulig å finne noe å fylle skapene med ;-)

    SvarSlett